Několik poznámek vedení ke kladům a záporům školy

15. března 2008 v 12:30 | Mgr. Daniela Širhalová |  ╠ 5.číslo - březen 2008
Kroužky
Stěžujete si, že je tu málo kroužků. Ale to přece záleží na Vás. Například: volejbalový kroužek - pouze 7 dětí, výtvarný - pouze 5 dětí. Na 1.stupni jste zapomněli na počítačový kroužek. Jediný kroužek, o který je zájem je florbal, kde v 2.pololetí stoupl počet zájemců. Cena kroužků je v porovnání s ostatními školami, domem dětí a ZÚŚ ještě velmi nízká. Tam je za obě pololetí přes 1.000 Kč. Přípravka je za 500 Kč na obě pololetí, a to proto, že je to kroužek naučný, nikoliv zájmový. Kroužky se dělají podle zájmu dětí. Proč tedy nepřijdete s návrhem na kroužek, který by Vás bavil?

Klady a zápory
Velice mě zaujaly zápory:
Vybavení tříd je špatné, lepší vybavení:
Prosím konkrétně. Máte téměř ve všech třídách pěkné židličky, lavice, skříně. A jak se k nim chováte? Každý den opravuje pan školních x židliček a teď i lavice. Ve všech třídách na 2.stupnije televize a video - a jak se využívá? Rovněž internet využívá ve volném čase pár žáků a jsou to stále ti samí. Na chodbách máte lavičky, abyste nemuseli před učebnou stát či sedět na zemi. V učebně dějepisu, kde máte dataprojektor, úmyslně vytahujete gábly, takže vyučující místo zajímavé hodiny zápasí s počítačem. Co Vám podle Vás ve třídě chybí?
Naše představa
Nám konkrétně by se velmi líbila jazyková učebna, kde by v zásuvkách měl každý žák svůj slovník (anglický, německý, ruský a francouzský). Vzadu obrázkové slovníky, počítač... Ale to bohužel nejde, neboť když jsme to zkoušeli, tak polovička slovníků byla pokreslená neslušnými výrazy, několik se jich ztratilo, v šuplících byl binec, nápisy apod. Stejně tak by se nám líbily učebny, kde by stále vystaveny odborné a obrázkové knihy, kde byste si mohli najít různé zajímavosti, pomůcky do výuky... Bohužel někteří nejste na takové úrovni, aby to bylo možné. Když vidíme, jak úmyslně ničíte spolužákům jejich výtvory, připisujete neslušné výrazy, trháte plakáty, kradete špendlíky... I doma chodíte na záchod na zem? Házíte mokrý taoletní papír po stěnách? Odpadky na zem? Vím, že většina takových není, ale jste lhostejní k těm, kdo to dělá. Asi Vám to připadá normální nebo je Vám to jedno. Ale pak si stěžujete. Je to Vaše škola, Vaše vizitka.
Ke školní kuchyni
Myslím, že v poslední době se skladba jídla velice zlepšila. I chuťově je jídlo mnohem lepší. Ale to může posoudit pouze ten, kdo chodí pravidelně na obědy. Co se týká tácků, jsou objednané nové regály, kam se budou tácky ukládat, aby neležely na sobě a nebyly cítit.
K výzdobě tříd
Nikdo Vám přeci nebrání, abyste si výzdobu dělali sami. Samozřejmě jsme škola pro děti školou povinné do 15 let a nemůžeme Vám dovolit vyvěšovat polonahé či jinak nevhodné obrázky. To do školy opravdu nepatří. Jinak vám nikdo nediktuje, co by mělo na nástěnkách být.
Přestávky
Nemohou být delší, neboť by polovině dětí ujel autobus a musely by třeba 1 nebo 2 hodiny čekat na autobus. A to by se jim určitě nelíbilo chodit domů ze školy až o půl 4 nebo i déle.
Že nemáte rády školu?
To je problém prastarý. Táhne se již od počátku zavedení školní docházky. Neboť žák musí respektovat učitele, přijímat nařízení a pokyny, učit se, dávat pozor... A to se dětem prostě nelíbí. Ani mně se nelíbí, že byste chtěli mladé, šikovné vyučující, ale pak je v hodinách nerespektujete, bavíte se, nedáváte pozor a ti na vás musí křičet.
Že nejste spokojeni s vedením?
Ani já nejsem spokojena s Vámi. Důvody uvádím výše. Ale to je asi normální, že ředitel je postrachem. Neboť ředitel, který nevydává nařízení a nesnaží se udržet žáky v příslušných mezích, nestojí za nic. To by mu mohla brzy spadnou škola na hlavu a žáci by si dělali, co chtějí, neučili se a jen se bavili. A to prostě nejde. Škola by Vás měla do života vybavit nejen znalostmi, ale i základními společenskými návyky.
A teď otázka: ,,K čemu jsou třídnické hodiny a školní parlament?" Vy máte přicházet s nápady, návrhy, ale i kritikou. Zde by měla být spolupráce, tady bychom měly řešit společné problémy. A ne tam pouze vyslechnout pasivně názor vedení. Na parlament může přijít jakýkoli zástupce třídy a tlumočit problém. A ne, abych zástupce naháněla. Vždyť to, jak vypadá naše škola a jaké máte problémy by mělo být naším společným zájmem. Vám se snad líbí úmyslně poničený nábytek, počmárané vaše výtvory, zapáchající WC? A když to sami vidíte, proč nenapomenete své spolužáky a jste k tomu lhostejní. Pak hold musí být zlé vedení, aby sjednalo nápravu.
A věřte, že vyjít se 400 žáky a 50 dospělými není nikdy jednoduché. Vždyť ani vy nevyjdete mnohdy se svými spolužáky ve třídě. Ale to poznáte sami v dalším životě.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama